Інтегроване навчання на уроках зарубіжної літератури
Сьогодні, коли
ведуться роботи з удосконалення
навчальних програм, скорочення часу на
вивчення ряду предметів в умовах значного
збільшення потоку наукової, технічної,
політичної інформації, усе більше
зростають вимоги до вчителя й учня в
питанні оптимізації навчального процесу.
Сучасна
ситуація в освіті вимагає реалізації
і глобальних завдань. Цьому сприяють
інтерактивні форми навчання. Сутність
інтерактивного навчання полягає
в тому, що навчальний процес відбувається
за умов постійної, активної взаємодії
усіх учнів.
Однією
з форм інтерактивного навчання є
нестандартні заняття, які руйнують
інертність в організації навчально-виховного
процесу в школі, сприяють оптимальному
розвитку і вихованню учнів.
Одним із видів
нестандартних уроків є уроки на
інтегрованій основі. Мета уроків,
побудованих на інтегрованому змісті,
- створити передумови для різнобічного
розгляду певного об'єкта, поняття,
явища, формування системного мислення,
збудження уяви, позитивного емоційного
ставлення до пізнання.
Інтегровані уроки
бувають різних видів, залежно від
кількості предметів, видів діяльності
дитини, що поєднуються, характеру
пізнавальної діяльності учнів тощо.
Такий урок проводять
декілька вчителів, один з яких є ведучий.
Основою інтегрованого уроку є об'єднання
змісту різних предметів навколо однієї
теми.
Підготовка до
інтегрованих уроків передбачає:
-
аналіз річного календарного планування;
-
зіставлення матеріалу різних предметів для визначення споріднених тем;
-
конструювання заняття;
-
визначення завдань уроку;
-
написання плану-конспекту. Загальна структура таких занять включає:
-
вступ — постановка мети, завдань уроку,
-
актуалізація опорних знань, необхідних для свідомого сприйняття його змісту
-
повідомлення плану роботи;
- основну
частину - розкриття змісту навчального
матеріалу;
- заключну
частину — підведення підсумків,
оцінювання роботи учнів, визначення
домашнього завдання.
Помітною тенденцією
в організації навчання є тяжіння не
тільки до нестандартних уроків, ай до
поєднання окремих форм роботи в єдиному
занятті.
Характерною
особливістю сучасного наукового пізнання
поряд з диференціацією наук є міжпредметна
взаємодія, взаємне проникнення наук,
їх інтеграція і взаємозв 'язок. На таких
уроках за мінімальних затрат можна
досягти високого і стійкого пізнавального
інтересу, сформувати глибокі знання
учнів, створити ситуацію наукового
пошуку, коли учень сам є першовідкривачем
відомих істин.
Види
нестандартних уроків різноманітні,
викликають великий інтерес в учнів і
вчителів, результативні, спрямовані на
пошук нового у руслі гуманізації освіти.
А головне: в центрі уваги —
не
окреме уміння, а учень, його інтереси,
вікові
особливості, закономірності пізнавальної
діяльності.
Мої
нестандартні уроки — дають можливість
узагальнити, розширити знання учнів,
показати тісний зв 'язок і взаємовплив
виучуваних тем під час вивчення різних
предметів, допомагають формувати вміння
та навички самостійної роботи, логічного
мислення, аналізувати, слухати і виділяти
головне, висловлювати свою думку, вміння
правильно сприймати, виховувати почуття
відповідальності, культури та мислення.
Немає коментарів:
Дописати коментар